Je kan in het gemeentehuis vanaf 4 mei 2020 enkel nog op afspraak terecht.
Door de uitbraak van de COVID-19-pandemie waren wij genoodzaakt onze dienstverlening aan te passen. Alle diensten helpen jou voortaan graag verder na afspraak.
We doen dit omdat
…jouw veiligheid en gezondheid op de eerste plaats komt.
...we je ook graag verder helpen bij jou thuis. Vele van onze producten kan je immers digitaal aanvragen vanuit jouw zetel. Je hoeft dus enkel langs te komen wanneer dat strikt noodzakelijk is.
…wanneer je toch op het gemeentehuis moet zijn, we wachttijden willen vermijden.
Heb je dus een nieuwe identiteitskaart, een reispas, een rijbewijs, een kapvergunning of een ander product nodig? Maak dan eerst een afspraak via onze website.
Voor het afhalen van sommige producten zoals de aankoop van huisvuilstickers of vuilniszakken hoef je uiteraard geen afspraak te maken. Hiervoor kan je net als vroeger terecht bij het onthaal.
Hoe werkt het?
- Waarvoor heb je onze diensten nodig? Neem eerst een kijkje in ons digitaal loket. Je kan van thuis uit reeds tal van documenten en attesten aanvragen.
- Misschien kunnen we jouw vraag telefonisch beantwoorden? Heb je gewoon een inlichting nodig?
Neem dan telefonisch contact op met onze centrale infolijn 055 49 91 91.
- Vind je het gewenste product niet in het digitaal loket? Maak dan online een afspraak. Bekijk hier hoe je dat doet.
Lukt het jou niet om een afspraak vast te leggen? Aarzel niet en contacteer onze centrale infolijn 055 49 91 91.
Ik heb een afspraak, en nu?
- Meld je 5 minuten op voorhand aan bij het onthaal. Vergeet ook niet de nodige documenten mee te nemen. Bij het maken van een afspraak wordt steeds aangegeven welke documenten je moet meenemen naar het gemeentehuis.
- Moet je nog even wachten? Doe dit dan in de wachtruimte van het onthaal. Wanneer de medewerker klaar is om je te onvangen, komt deze jou halen.
- Zorg dat je zeker tijdig aanwezig bent. Ben je te laat? Na 5 minuten vervalt je afspraak en moet je een nieuwe maken.
Veelgestelde vragen
Ik heb geen computer. Kan ik dan geen afspraak maken?
Je kan telefonisch een afspraak maken via onze centrale infolijn 055 49 91 91 of je komt langs aan het onthaal en boekt een afspraak in samen met onze onthaalmedewerker.
Wil je een afspraak op het containerpark? Neem dan telefonisch contact op via de IVLA-infolijn 0800 90 270.
Kan ik een afspraak wijzigen of annuleren?
In de bevestigingsmail die je ontvangt na het maken van een afspraak, vind je een link om je afspraak aan te passen of te annuleren.
Als ik meerdere producten nodig heb, moet ik dan meerdere afspraken maken?
Ja, je maakt dan meerdere aansluitende afspraken in ons systeem. Kan je geen aansluitende afspraken maken, neem dan contact op met onze centrale infolijn 055 49 91 91.
Ik heb dringend een attest of document nodig. Helaas is er geen plaatsje meer vrij in de agenda. Wat moet ik doen?
Neem eerst een kijkje in
ons digitaal loket. Je vindt er tal van documenten die je onmiddellijk online kan opvragen of waarvoor je digitaal een aanvraag kan versturen. Onze medewerkers handelen jouw aanvraag dan zo snel mogelijk af en bezorgen jou het document digitaal of met de post. Is jouw gewenste product niet beschikbaar in het digitaal loket, neem dan contact op met onze centrale infolijn 055 49 91 91. De onthaalmedewerker bekijkt dan of we jou snel kunnen verder helpen.