Zoeken

Home  /  Wonen & leefomgeving  /  Wonen  /  Woonloket

Woonloket

Ons woonloket

Het nieuwe decreet houdende de nieuwe Vlaamse Codex Wonen omvat alle wettelijke bepalingen betreffende wonen. Het is vaak moeilijk om in de wetteksten precies die informatie te vinden die je nodig hebt. Daarom helpen we je graag!

Intercommunale SOLVA, de dienst wonen en de sociale dienst van het lokaal bestuur slaan de handen in mekaar om jullie de best mogelijke dienstverlening aan te bieden bij al jullie vragen over wonen. Maar waar kan je nu precies met welke vragen terecht? We zetten het nog even voor je op een rijtje.

Dienst wonen
wonen@zwalm.be
055 480 572

∙ Mijn Verbouwpremie
∙ Leegstand & verwaarlozing
∙ Conformiteitsattest
∙ Kwaliteit huurwoning/ opstart van de administratieve procedure ongeschikt- en onbewoonbaarverklaring

Energiehuis SOLVA
energiehuis@solva.be
053 411 114

∙ vragen over je energiefactuur
∙ Mijn Verbouwlening
∙ vragen over je energiefactuur
∙ Energiepremies
- vragen over je digitale meter
- vragen over de woningpas

Sociale dienst

055 499 191

∙ Discriminatie op de huurmarkt

∙ Huursubsidie, huurpremie
∙ Sociaal wonen

Voor de meeste vragen heb je wel even tijd nodig. Je kan daarom steeds best een afspraak maken. 
Vanaf 1 september 2025 kan je met korte vragen (max. 15 minuten) ook terecht op het gemeentehuis aan het woonloket van 8u30 tot 12 uur. Indien nodig, maken we dan een afspraak om je op een later tijdstip verder te helpen.